حاشیه های سخنرانی رهبری در حرم رضوی
می نویسم ، یعنی هستم ...
درباره وبلاگ


سلام خوشحالم كه در فضاي سايبري ميتونم لينكها و عكسها و مطالبي رو كه به نظرم قشنگن رو براي بينندگان مادنگار نشون بدم بعضي وقتها هم حرفهائي كه هيچ جا شنيده نميشن رو اينجا بزنم. من که از یاد تمام آشنایان رفته ام !! وای بر من گر تو هم روزی فراموشم کنی... ياعلي مدد
نويسندگان
سه شنبه 2 فروردين 1390برچسب:, :: 2:52 :: نويسنده : مهدی پارسا

بهار در بهار رسیده است، سفر آقا به مشهد در روزهای اول عید نوروز، سه دهه قدمت دارد و مردم بی صبرانه دیدار آقا را در حرم رضوی انتظار می کشند.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، آقا که دستی بر شعر دارد، مصرع آشنایی از یک غزل بلندش را در طبقی سرشار از لطافت و صفت ادبی، عیدی همشهری هایش کرده و می سراید "دلبسته یاران خراسانی خویشم".

و البته مثل همه دوستی های عالم این دلبستگی هم یک اتوبان دوطرفه است. مردم مشهد هزار تا هزار صلوات نذر می کنند تا بهار از راه برسد و پشت بند آن هم فرصت دیدار با آقا سید علی خامنه ای فراهم شود. این را من نمی گویم آقای مرتضی اسدی از بازاری های مشهد می گوید که شب زنده داری دیشب و سال تحویل را به وعده دیدار با ولایت در ساعت 3:30 اول فروردین گره زده است. می گوید کجا برم از اینجا بهتر، "هم شاه عبدالعظیم و هم دیدن یار" در جوار ولی نعمتمان علی بن موسی الرضا (ع) لحظه ها را به نماز و نیایش و خواندن مفاتیح می گذرانم تا زمان سخنرانی رهبری برسد.

- آقای اسدی به دیوار سنگی رواق امام خمینی (ره) تکیه می زند و با دانه های تسبیح سبز رنگ، ذکر صلوات می گیرد و من تنهایش می گذارم.

- برای راحتی افرادی که به سخنرانی می آیند، همه چیز پیش بینی شده است، خادمان حرم و نیروهای آستان قدس از شیدایی مردم و شتاب آنها برای رسیدن به میعادگاه عاشقی خبر دارند، پس زودتر همه باب های حرم از باب الرضا (ع) و باب الجواد بگیر تا بست های مختلف، سیل مستمع کلام آغاز را هدایت می کند.

- خانم رضوانی احمدی از اهالی میانه آذربایجان، نشانی محل سخنرانی را از من جویا می شود، با استفاده از فرصت، انگیزه حضور زودهنگامش را می پرسم، می گوید برای اولین بار است که به مشهد می آید، وقتی پرده نوشته های اطراف حرم را که ساعت دیدار را یادآوری می کرده اند را مشاهده کرده، ناخودآگاه فریاد برآورده و می گوید: من سالهاست دوست دارم رهبر انقلاب را از نزدیک ببینم اما دوری ما از مرکز این فرصت را فراهم نمی کند، خوشحالم که سیمای آقا را مشاهده و جرعه جرعه پیام های نابش را از فاصله کوتاه آویزه گوش می کنم.

- به میمنت حضور رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در مشهد، و هم زمان با سخنرانی معظم له رواق دوم امام خمینی (ره) حرم مطهر نیز به صورت غیر رسمی مورد بهره برداری قرار گرفت. این رواق در طبقه زیرین رواق اول با 10 هزار متر مربع مساحت احداث شده است. فضای رواق دوم شرایط اقامت معنوی زائران را برای نیایش و دعا به درگاه خداوند فراهم و در اجتماعات عظیم مثل سخنرانی رهبری نیز زمینه توقف مطلوب تر و نزدیک تر را مهیا می کند.

- هوای بسیار لطیف و بهاری مشهد و کرشمه خورشید که از طلوع آغاز و در لحظات ظهر تمام قد شعاع زرینش را بر مشهد و حرم مطهر پهن کرده است، بر طراوت فضای دیدار با رهبری افزوده است.

- صدا و سیمای مرکز مشهد نیز اقدام به برقراری ارتباط پیامکی با شهروندان و زائران نموده است که با استقبال زیاد مواجه شده است. در پیامکی آمده است: "خدایا تا ظهور دولت یار، گل پیغمبر را نگه دار" و زائری نوشته است "رهبرا، چشم براه، قلب در تپش، قدومتان را گلباران می کنیم" و شهروندی آورده است : "خدایا رهبرم را در سایه امام زمان (عج) حفظ کن".


ساعت 12 ظهر اول فروردین 90

- با نزدیک شدن به موعد سخنرانی بر تعداد جمعیت افزوده می شود، از لهجه کسانی که جماعت را به ذکر صلوات دعوت می کنند، می شود تصور کرد همه هستند از هر شهر و دیار و عشیره و قبیله ای چندتایی به زیارت مولایشان امام هشتم مشرف و در پی آن فرصت دیدار یار را یافته اند.

- صدای صلوات متصل به گوش می رسد، نام محمد (ص) خاتم پیامبران و افتخار بشریت در همه دوران برفضای رواق امام خمینی (ره ) و همه صحن ها و رواق ها طنین افکنده است بیقراری را از چهره تک تک مشهدی ها و زواری که برای شنیدن سخنرانی آقا، آمده اند، می توان دید، با مداحی و تمهیدات پیش از جلسه نمی توان رنگ انتظار را از چهره آنها پاک کرد.

- انتخاب عنوان "جهاد اقتصادی" برای سال 1390 از سوی مقام معظم رهبری، مورد بحث دسته جمعی و دو نفری حاضران است، برداشت آنها این است که انتظار آقا همکاری بیشتر مردم با دولت برای رسیدن به قله های پیشرفت، افتخار و عزت است، نقطه اوجی که ما باید برای رسین به آن تلاش کنیم و حسودهای آمریکایی و اروپایی هم با دهان باز نگاهمان کنند و از غصه بمیرند.

- لحظه های ناب دیدار نزدیک است. این را از تحرکات اطراف جایگاه سخنرانی می شود فهمید، همهمه ناشی از رضایت و خشنودی را می شود در چهره همه دید.

- صدای بلند یکی از حضار که با لهجه غلیظ اصفهانی مردم را به صلوات فرا می خواند، فضای رواق را می شکند، عجب صلواتی، از آن صلوات های محمدی پسند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پیوندهای روزانه